Thursday, September 16, 2010

Netbook, ASUS Eee PC 1005P

Entry terbaru kali ni berkaitan Gadget terbaru aku. Netbook ASUS Eee PC™ Seashell. Netbook ni baru aku beli bulan ogos lepas. Kenapa aku pilih netbook dari notebook sebabnya ianya kecil dan dan memandangkan aku jarang ada dekat rumah. PC pun dah jarang aku online. Sibuk dengan kerja lagi.

Memang aku dah berkenan lama dengan notebook ni. Tambah pula aku memang puas hati dengan ASUS, sampai sekarang notebook ASUS aku yang lama masih boleh digunakan lagi. Sebab tu jugalah Netbook ni aku mencari buatan ASUS juga.



Bulan 8 yang lepas PC fair berlansung di Stadium Indera Mulia, Ipoh. Sebelum aku membeli sesuatu aku akan lihat spect pasal Netbook ini. Alhamdulillah jumpa juga kat PC fair.

Antara Spect yang aku pilih ialah
-Intel Atom 1.66GHz (sesuailah untuk Netbook yang kecil, dan untuk aku berblogging)
-Genuine Windows® 7 Starter 32 bit
-Capacity hdd 250GB
-RAM 1GB

All day computing for up to 11 hours battery life with new Intel Atom N450 processor
ASUS Super Hybrid Engine technology tunes your Eee PC™ for optimal power-efficiency
Dual OS with Express Gate: Lose the wait and surf online in seconds

Kelebihan dan penambahbaikkan ASUS pada Netbook model ini ialah
-Batteri boleh bertahan selama 11 jam.
-Express Gate (fast bootup)


Uncompromised ergonomic designed keyboard and multi-touch touchpad for a superior input experience

Semua booth ada model yang aku cari ini. Tapi PC fair tau tau la promote dengan Free Gift. Aku mencari Free Gift yang berguna untuk digunakan dengan Netbook aku nanti.

Lepas mana aku pergi Netbook ni sentiasa disamping aku, nak update blog pun senang.


Ada satu booth ni Free Gift nya memang terbaik sekali, antara Free Gift nya ialah
-Ext HDD Samsung 320GB
-Pendrive Kingston 8GB
-Kapersky Anti Virus 1 year
-Speaker Divoom (memang best speaker nya sesuailah dengan Netbook sama kecil)
-25 kit barang asas untuk Netbook


0 comments:

Related Posts with Thumbnails
ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!