Monday, September 13, 2010

Keluargaku, 1 Syawal 1431H

Assalamualaikum dan Selamat Hari Raya Aidilfitri.

Setelah sebulan kita berpuasa, pejam celik pejam celik kita telah meninggalkan bulan Ramadhan. Telah tiba pula 1 Syawal, hari kemenangan bagi Umat Islam Seluruh Dunia.

Tahun ni aku beraya di Ipoh, Perak. Beraya rumah saudara mara sini pula. Sebelum ni aku beraya di Padang Sera, Kedah sana.

Selepas solat Hari Raya, kami adik beradik memohon maaf pada Mak dan Abah. Sebelum keluar beraya sempat juga aku rakamkan gambar ahli keluarga. Rugi kalau ada kamera tapi tak mengabdikan gambar ahli keluarga. Apa apa pun kalau pergi mana mana kamera sentiasa ada dengan aku, tak kira la DSLR ke kamera kompak ataupun kamera handset.

Aku pastikan segala galanya aku rakamkan. Dari gambar lah semua kenangan lama aku terpahat.

Gambar gambar di bawah ni hasil pada 1 Syawal 1431H. Ramai sepupu aku dah besar panjang semuanya, dan ada sepupu sepupu aku yang kecil yang aku tak kenal langsung.
Walaupun semua dah dewasa suasana berhari raya bagi aku tetap meriah walaupun tidak semeriah pada waktu aku masih kanak kanak dahulu.

Gambar gambar dibawah ni suku daripada ahli keluarga besar aku. Ramai lagi sebenarnya, tapi susah nak berkumpul semuanya. Ni saudara mara yang tinggal di Manjoi, Ipoh. Tak termasuk lagi Saudara mara yang tinggal di Ulu Kinta.

Reactions:

2 comments:

solehsunar said...

waaa..best nya amik gmbr satu family lengkap..haha..ak xdpt lg la mcm ni.

Muhammad Amirul said...

ni pon secara kebetulan pi ruma tok aku. dorg plak tgh amik gambar, mse tu mmg aku pegang kamera so join skali la...
ini pun buknnya lengkap...ada la 4 keluarga

Related Posts with Thumbnails
ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!