Friday, October 22, 2010

Percutian sehari ke Cameron Highland, Pahang.

Salam.

Bulan Oktober ni aku penuh dengan aktiviti percutian. Selepas Genting Highland, aku ke Cameron Highland pula pada 7hb Oktober. Biasalah kalau kerja shif macam aku ni 4 hari kerja 2 hari cuti memang banyak cuti kalau tak masuk OT (overtime).

Percutian sehari ini pun aku pergi selepas aku kerja malam untuk hari ke tiga aku shif malam. Trip kali ni terdiri daripada antara rakan sekerja dari shif C. Aku diajak sekali sebagai fotografer mereka. Aku setuju saja asal kan dapat merakamkan gambar kenangan buat mereka semua.

Bertolak seawal pukul 10 pagi. Dan sampai di Tanah Rata tepat pukul 12 tengahari. Sampai disana singgah di stesen minyak, dan merangka perjalanan bermula dari tanah rata. Antara mereka semua hanya aku seorang yang pernah pergi ke Cameron Highland. Jadi yang lain semua hanya ikut aku.

cameron highland 20

cameron highland 27

Dari Tanah Rata kami semua ke sebuah taman untuk makan tengah hari di sana. Sesudah itu kami ke Cactus Point untuk melihat kecantikkan bunga bunga serta kaktus. Dapat juga aku merakamkan gambar candid mereka yang asyik dengan kecantikan bunga.

cameron highland 34

cameron highland 37

cameron highland 44

Selepas tu aku bawa mereka semua merasai kehijauan di Tea Farm sungai palas dimana Teh Boh diproses, serta menikmati rasa Teh sebenar di Cafe Teh Boh. Masa kami semua ke sana peladang sedang mengambil daun daun teh.

cameron highland 51

cameron highland 52

Dalam perjalanan turun kami singgah di tepi simpang untuk naik ke ladang teh tadi untuk membeli belah. Disebabkan malam ni aku kerja malam aku tak sempat bawa mereka dimana mereka boleh merasai memetik sendiri buah strawberi. Jadi terpaksalah beli di gerai gerai tepi jalan.

Lebih kurang jam 5.30 petang kami semua turun ke simpang pulai sampai pada pukul 7 petang. Aku dah terlewat untuk masuk kerja. Jadi aku ambil cuti pada petang itu. Penat sungguh aku rasa lebih 24 jam aku berjaga. Kalau masuk kerja pasti aku terlelap sebelah mesin. Apa pun mereka semua gembira bercuti di sana.

4 comments:

jimmy hazimin hashim said...

Salam bro...tahniah pic2 tu semua cantik...camera body apa? lense apa? Sbb next week saya nak gi Cameron gak...thanks bro.

Ken Wooi said...

very nice pics :)

Muhammad Amirul said...

jimmy hazimin hashim : terima kasih. saya guna kamera body nikon D3000, kit lens 18-55 dan prime lens 35mm f1/4

Muhammad Amirul said...

ken : thank you ken

Related Posts with Thumbnails
ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!