Wednesday, October 6, 2010

Melancong atau Melencong?


Bulan Oktober kali ni aku asyik bercuti saja. Cuti aku yang lepas aku sudah ke Genting Highland. Kali ni pula aku akan ke Cameron Highland dan Pulau Pangkor.

Percutian ke Cameron Highland dirancang oleh shif C oleh warga Unisem. Tarikh yang ditetapkan pada 7hb oktober, masa bertolak pada pukul 10 pagi.

Seterusnya percutian ke Pulau Pangkor aku bersama sama shif A iaitu shif aku sendiri. Selang satu saja hari selepas aku ke Cameron Highland, iaitu pada pada 9hb oktober ini dan masa bertolak pada pukul 6 pagi. Pada masa yang sama staff tempat kerja aku pula pergi memancing di Lombong Pecah, Pantai Remis. Namaku juga tersenarai dalam senarai tak 'comfirm'. Rugi pula kalau tak pergi.

Tapi kami semua balik pada hari yang sama, tiada yang menginap. Jadilah dapat juga aku berjalan jalan sempena cuti ni.

Tapi persoalannya aku Melancong ke Melencong? Aku naik ke Cameron Highland selepas aku habis kerja malam tapi malam pada hari aku naik ke Cameron Highland aku masih ada 1 malam lagi shif aku. Mesti mengantuk punya kalau masuk kerja sebab aku dah berjaga lebih 24 jam.

Manakala ke Pulau Pangkor pula, sememangnya aku cuti masa tu. Tapi sayang pula kalau tak masuk Overtime. Kerja 4 hari saja, alang alang tambah sehari dah dapat lebih. Nama aku dah tersenarai untuk Overtime. Apa boleh buat dah tarikh dah ditetapkan.

Nampaknya aku tak dapat lah pulun Overtime kerja bulan ni.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!